HARTMANN

Raluca Dide: La HARTMANN, am învățat ce înseamnă să faci bine

De trei ani la HARTMANN, Raluca Dide aduce în proiectele companiei entuziasm şi o abordare modernă,  proaspătă. Este Brand Manager și e pasionată de marketing, iar la HARTMANN, face ceea ce îi place cel mai mult: aduce aproape de oameni produse inovatoare, care îi ajută cu adevărat. A venit în companie într-un moment al schimbărilor și a găsit aici mediul perfect pentru dezvoltare personală și creștere sănătoasă, pe plan profesional – dar și o echipă dinamică, cu care s-a împrietenit imediat.

Cu ce rezonezi din valorile Hartmann?

Pasiune, parteneriat, profesionalism, seriozitate, onestitate. HARTMANN este o companie cu coloană vertebrală.

E o companie care a inovat enorm pe piața medicală, de 200 de ani. HARTMANN a inventat produse care au schimbat istoria medicinei, cum ar fi primul pansament antiseptic. Dar, mai ales, este o companie care nu face niciodată compromisuri la nivel de calitate. Iar totul se bazează pe cercetare la cel mai înalt nivel.

Portofoliul firmei e de așa natură încât ai șansa să lucrezi într-un domeniu în care realmente simți că ajuți oamenii. Pansamente inovatoare care închid răni cronice, singurul tensiometru care măsoară tensiunea arterială prin două metode – auscultatorie și oscilometrică, termometre care iau febra în mod exact și multe alte produse de calitate. Produsele HARTMANN vin în sprijinul pacienţilor în situaţii dificile. Spre exemplu, atunci când cel mic este bolnav, putem oferi părinţilor dispozitive validate clinic care îi ajută să măsoare temperatura cu exactitate. Un termometru de încredere face toată diferenţa.

 

Care este povestea ta cu HARTMANN?

Am terminat facultatea de Relații Economice Internaționale, în cadrul ASE și apoi un masterat în marketing. În timpul facultăţii am lucrat, pentru scurtă vreme, în zona de customer service la o companie de telecomunicaţii. Întotdeauna înveți foarte mult atunci când interacționezi cu oamenii. Îi vezi cum reacționează, ce nevoi au, cum trebuie să pui problema ca să te înțeleagă și să îi poți ajuta.

 

M-am alăturat echipei HARTMANN acum trei ani, atunci când am realizat că îmi doresc să lucrez într-un domeniu în care simt că pot ajuta oamenii. Aici a intervenit HARTMANN, o companie cu un portofoliu de produse de înaltă calitate, care mi-a oferit şansa de a dezvolta strategii de marketing atât pentru profesioniştii din domeniul medical, cât şi pentru pacienţi.

Cum ai văzut ultimii trei ani ai companiei HARTMANN?

Am intrat în departamentul de marketing pe postul de Marketing Assistant. Încă de la bun început am avut şansa de a mă implica în multe proiecte interesante care nu mi-au lăsat loc să simt că mă lovesc de rutina de la locul de muncă. Un an mai târziu, am avansat pe poziţia de Brand Manager.

A fost foarte interesant pentru că am venit la HARTMANN într-o perioadă în care foarte multe lucruri începeau să se schimbe. Aveam două săptămâni în companie când stăteam în sala de ședințe unde se prezentau cele trei variante pentru spotul Tensoval, prima reclamă TV făcută vreodată de companie în România. Am învățat enorm.

Și de atunci a fost ca un rollercoaster, am trecut prin foarte multe schimbări, benefice de altfel. Apreciez enorm că nu am ocazia să mă plictisesc pentru că mi se pare realmente groaznic să te plafonezi.

Fiind cea mai tânără din companie, colegii îmi spuneau “copilu’” şi am avut parte de un sprijin imens din partea lor.  Am norocul de a face parte dintr-o echipă frumoasă, în plină dezvoltare.

 

Ce tip de proiecte, de marketing în special, ți-ar plăcea să vezi dezvoltate la HARTMANN?

Aș merge foarte mult în continuare pe zona de responsabilitate socială. Mă bucură foarte tare campania pe care o facem acum, cu ocazia aniversării de 200 de ani a companiei, 200 de fapte mici. Mi se pare o direcție care aduce împreună lucrurile în care credem cel mai mult: ajutorul dat celor aflați în nevoie, educația medicală, susținerea organizațiilor care fac bine, contribuția la un sistem de sănătate mai bun, pentru toată lumea. E modul prin care compania se apropie de oameni într-un mod prietenos și cu adevărat altruist. E un contact direct, vorbim direct cu oamenii. E felul nostru de a-i lăsa să ne cunoască, să vadă personalitatea brandului și, de ce nu, pe cei din spatele lui. E un mod foarte uman de a aborda lucrurile și îmi place enorm.

Cât de importantă ți se pare, mai ales pentru domeniul medical, comunicarea directă cu publicul, aici gândindu-ne și la specialiști, dar și la pacienți?

De exemplu, de îndată ce am deschis canalul de Facebook HARTMANN România, am avut foarte multe solicitări de la pacienți sau aparținători. Fie era vorba de oameni care au folosit produsele noastre și au fost foarte mulțumiți de rezultate, fie erau persoane care aveau nevoie de îndrumare de specialitate, mai ales în ceea ce privește îngrijirea rănilor. De aceea avem un departament medical atât de solid și un serviciu TelVerde unde răspund specialiști cu pregătire medicală. Au fost comentarii și mesaje care m-au emoționat profund. Nu e puțin lucru să se spună că „pansamentele voastre i-au salvat piciorul tatălui meu!” sau „așa i-am închis rana mamei!”.

Mai ales ca om de marketing, e foarte important pentru mine să știu că mesajul ajunge la oameni într-un mod simplu și corect. Chiar îi ajută! Tot aici vine și partea de educație medicală, e vorba pur și simplu de a aborda niște chestiuni medicale aparent complicate într-un mod prietenos și acccesibil, învățându-i pe oameni să trateze lucrurile responsabil și corect din punct de vedere medical. E vorba de sănătatea noastră a tuturor – și e cel mai de preț lucru.

Crezi că responsabilitatea pentru sănătate este una individuală, una a medicului sau a sistemului, în general?

Responsabilitatea pentru sănătate este de datoria fiecăruia dintre noi. Consider că nu stăm foarte prost la capitolul monitorizarea tensiunii şi a temperaturii. Majoritatea avem acasă un termometru, un tensiometru dacă e cazul. Discuția însă merge mai departe: ce facem când vedem că valorile nu sunt în regulă? Aici intervine partea de prevenție, care nu este neapărat un punct forte în România şi tratamentul după ureche, lucru complet neindicat. De exemplu, știu că am tensiunea mare dar nu fac nimic pentru a o controla. Văd că am febră dar iau antibiotice fără să mi le recomande medicul. E un proces anevoios și o muncă pe termen lung de a se sedimenta educaţia medicală făcută de-a lungul anilor.

Hai să vorbim despre termometrele HARTMANN, mai ales că în decembrie le donăm către copiii aflați în situații vulnerabile, prin MagicCAMP.

Portofoliul de termometre este împărțit în două mari categorii. În primul rând, avem termometrele cu infraroșu, unde includem Thermoval baby, termometrul non-contact, 3 în 1. Ne permite să determinăm temperatura corpului, ambientală și temperatura lichidelor. În plus, este complet silențios și le permite mămicilor să măsoare febra chiar și atunci când bebelușul doarme, ceea ce îl face prima recomandare pentru 0-3 ani şi alegerea ideală pentru o proaspătă mămică.

 

De asemenea, un termometru relansat de curând este Veroval Febră 2 în 1. Măsoară la nivelul frunții în 5 secunde, timp în care se plimbă termometrul dintr-o parte în alta, și în ureche, într-o secundă. Veroval Febră 2 în 1 este recomandat pentru +3 ani și este potrivit pentru întreaga familie, de fapt.

 

În al doilea rând, avem gama de termometre digitale. Și aici sunt mai multe variante: Thermoval Kids Flex, foarte apreciat de mămici, este un termometru cu cap flexibil, ceea ce îl face mult mai prietenos cu bebelușii. Tot în această categorie avem mai multe opţiuni pentru măsurarea orală, axială şi rectală, cu determinarea temperaturii în 10 secunde, respectiv 60 de secunde.

Toate termometrele sunt validate clinic, ceea ce înseamnă că avem măsurători precise și rezultate de încredere.

Tu cum reacționai când făceai febră, copil fiind?

Am făcut febră de trei ori cred în toată copilăria mea.  De răcit, răceam, dar nu rău. Am fost un copil norocos. Nu spun că e neapărat bine, febra e modul organismului de a ne semnala că luptă cu boala. Pe vremea aia „se purtau” șosetele cu oțet. Înfășurată în fel și fel, cu mirosul acela înțepător în nas, cred că din acel moment m-am decis să nu mai fac febră. Și m-am ținut de promisiune.

Îmi aduc aminte termometrul de sticlă, pe care, dacă-l înclinai cum trebuia, vedeai temperatura. Nu aveam ocazia să mă joc prea des cu el, pentru că era pus bine pentru situațiile de urgență şi mama avea mare grijă să nu îmi fie la îndemână. Termometrul cu mercur era cel mai des întâlnit atunci, până când am trecut la un termometru digital.

Cât de importantă e monitorizarea temperaturii, mai ales la copii?

În anumite situaţii – vitală. Știu că sună ca un truism, dar trebuie repetat: monitorizarea febrei la copii în special este esențială. Un copilaș, mai ales când e bebeluș, nu poate spune ce îl doare și ce se întâmplă cu el. De aceea, monitorizarea este importantă. Este util să avem la îndemână un termometru non-contact, pentru a face lucrurile mai ușoare și pentru mămică, și pentru copilaș. Atunci când micuțul e irascibil, iritat, plânge, trebuie să verificăm dacă nu e cumva vorba de febră.

De cele mai multe ori, febra e asociată cu o infecție, fie virală, fie bacteriană. Febra nu e o boală în sine, ci un simptom, modul organismului de a ne spune că se luptă cu o boală. Poate fi însă și ceva mai ușor de remediat – de exemplu, vestimentație prea groasă. Uneori, să fim sinceri, părinții pot exagera un pic în direcția asta. Pe de altă parte, și eu cred că aș fi o mamă destul de îngrijorată și că aș fi hipergrijulie cu copilul meu.

Ca o mică paranteză, îmi amintesc de cartea Mama și Copilul, cu care mama mea m-a crescut. Cred că o are și acum. Acolo erau foarte multe sfaturi și despre măsurarea temperaturii, despre monitorizare și prevenție. Acum avem internetul dar, totuși, tind să cred că multe mămici apelează la propriile mămici pentru sfaturi.

E decembrie, sunt Sărbătorile, vorbim despre copilărie, familie și oameni apropiați. Ce amintiri dragi ai din copilărie?

Îmi amintesc cu mare drag vacanțele pe care le petreceam la bunici. Mă lăsau fetiță cumințică și mă găseau un copil rebel și liber, care fugea pe poteci, prin nisip și praf, se cățăra în copaci, se ducea la gârlă, hoinărea cu alți copii și se bucura din plin de natură.

Am avut o copilărie frumoasă. Am învățat multe lucruri de la părinți și de la bunici. Le datorez atâtea lucruri și nu cred că exagerez dacă spun că tot ce sunt astăzi este urmare a educației dată de ei și a modelelor pe care le-am avut în familie. Vorbim despre o familie cu personalități puternice.

De la bunici, am învățat că există un moment când să vorbești, un moment când să asculți și este bine să știi să le și potrivești.

Mama m-a influențat cel mai mult însă. Avem foarte multe lucruri în comun. De la ea am învățat că lucrurile trebuie făcute temeinic, mereu cu responsabilitate, și că întotdeauna, orice ai de spus, trebuie să o faci frumos.

Îmi amintesc cu mare drag și de Crăciunul petrecut în familie. Mereu am avut brad natural, aşa că şi acum asociez această sărbătoare cu mirosul inconfundabil de brad și cu lumina decoraţiunilor festive. Eu eram responsabilă cu împodobirea, sarcină care şi astăzi îmi face multă plăcere.

Postează un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu steluță sunt obligatorii.

*

*